diumenge, 27 de desembre del 2009

Gent de l'Alguer


Aquest emotiu poema, signat per A. Sini, l'he "robat" d'un amic del facebook de l'Alguer . Concretament Toni De Thori, que d'ell mateix ens diu: Lo destì m'ha fet diventar com un animal, sense horaris, ni obligs, ni regles. Però lo mateix destì, a diferència dels animals m'ha dat un bon sentit de racionalitat. Seny i rauxa. Se diu aixi?. La foto d'aquest llumí encès que sembla la flor de la llibertat és de la Gisella Vacca - Foto bacheca.
Per cert, l'amic Xavier Brotons d'on crec que m'ha vingut el contacte de Toni de Thori, està fent un interessant treball, lèxic alguerès-català que esperem que vegi ben aviat la llum. L'Alguer (Alghero en italià) forma part de la nostra memòria col·lectiva i sentimental.
Francesc Valls-Calçada http://fraretmut.blogspot.com/

1 comentari:

Anònim ha dit...

Efectivament, el Toni De Thori és un alguerès amic meu que té un gran cor. Si aneu a Sardenya estarà encantat de conèixer-vos i us farà d'excel·lent ambaixador, perquè és un enamorat de la catalanitat.

De fet, el poema em va arribar a través de la Gisella, una cantant sarda que parla català (i no és algueresa! El va aprendre a casa nostra) i que he conegut al facebook gràcies al Toni. Si no m'erro, el poema parla dels incendis que hi va haver fa uns mesos a Sardenya i Catalunya.

Xavier Brotons