dilluns, 9 de novembre del 2009

AUXILI, UNA ALLAU DE LLETRES I


Quan els Déus fan conxorxa els mortals tremolem i amb raó. Qui gosa dir que el panorama cultural de Tarragona és trist? Aquest dijous dia 12 novembre coincideixen masses activitats literàries per poder-les pair còmodament. Més, quan gairebé sempre és el mateix públic especialitzat. La jornada és excessivament maratoniana i intentar estar a tot arreu és pràcticament impossible.

“Dels sols i les llunes" de Tecla Martorell, es una novel·la escrita en primera persona i de caire intimista explica les experiències de la Remei, una noia de poble que forma part d’una família marcada per la Guerra Civil. Es presenta a les 7 del vespre, a càrrec de Rosa Codina, a la Sala d'actes de l'ajuntament de Tarragona. Hi ha un motiu personal que em crida a anar a aquest acte.

“Fulles de Llorer “ és un poemari de Roser Guasch editat per Arola, presenta Montserrat Corretger. La cita és a dos quarts de vuit del vespre al Departament de Cultura de la Generalitat. M’agradaria assistir-hi i fins i tot li vaig confirmar la meva presència a l’autora via face book.

“L’agonia de Severià Vargas”, d’ Olga Xirinacs, ed. Meteora. És una història on el protagonista ens narra tota una vida farcida de canvis bruscos, de viatges transatlàntics, d'amors frustrats, de fugides d'un passat tèrbol i d'arribades a destins plens d'incògnites. Es presenta a la llibreria la Capona a dos quart de vuit del vespre. Per l’admiració que sento per l’Olga hi hauria d’assistir, tot i que la vaig trobar pel carrer i ja em va donar l’absolució...

D’altra banda, comença la temporada de Joc Partit amb els autors de literatura juvenil J.F. Perez i Jordi Folk, organitzat pels Escriptors del Camp de Tarragona, amb la col·laboració del departament de Filologia Catalana de la URV i el teatre Magatzem. A les vuit del vespre. Home, amb en Jordi vam coincidir ja fa molts anys a premsa de l’ajuntament de Tarragona i amb d’altres companys vam manegar la primera emissió de Televisió Local per Santa Tecla. Corrien els vuitanta... M’agradaria saludar-lo!

Mentre, el mateix dijous a dotze minuts de la plaça Imperial Tàrraco... a les 9 del vespre, a la sala Santa Llúcia s'inaugura el cinquè Festival de Poesia de Reus amb l'espectacle CIUTAT. Un muntatge multidisciplinari amb poemes inèdits de Jordi Cervera música en directe amb Anna Mor al piano i Núria Brull al saxo.

Per diversos motius intel·lectuals, culturals, socials, personals, musicals, gastronòmics, metafísics, d’amistat i, és clar, literaris, voldria estar a toooooooot arreu. Els sants tenien el do de la ubiqüitat però jo sóc un pobre sapastre mortal a la deriva de les aigües tèrboles de l’existència i del pecat... davant d'un allau de lletres. Auxiliiiiii! i si “m’agafés” la grip A? I, si em convertís amb l’home invisible?

Tots aquesta actes van precedits, acompanyats i seguits, o formen part de la Tardor Literària. Aprofito per felicitar a tots els autors i autores que han coincidit en aquesta caòtica olla de grills on fa xup-xup la sopa de lletres. I qui digui que a Tarragona no hi ha mai res, li faig una cara de mans. És broma.
Francesc Valls-Calçada http://fraretmut.blogspot.com/